10. mai 2024

Vegårsheiskyting og jaktlagskonkurranse

Vegårshei skytterlag inviterer søndag 24. september til Vegårsheiskyting og Jaktlagskonkurranse for jaktlaga på Vegårshei.

Det skytes først kvalifisering i Vegårsheiskytinga, der alle som møter kan kvalifisere seg til en avsluttende finale med de 12 beste fra innledende skyting. Jaktlagskonkurransen arrangeres deretter.

Vegårsheiskytinxg

Påmelding Vegårsheiskyting kl 11.00 – 11.30, Kr 100,- pr deltaker.

Program: 5 skudd mot 10-delt villreinsfigur (1,0 – 1,9), fri skytestilling.

Prøveskudd: Nei

Skytetid: Fri

Våpen: Alle kaliber godkjent til storviltjakt

Optikk: Maksimalt tillatt 6 X forstørrelse.

Ammunisjon: Det er ikke krav om ekspanderende ammunisjon

Det er ikke tillatt med spesielle skyteklær, men reim og albuebeskyttere er tillatt.

Rangeringsregel ved poenglikhet: Flest antall 1,9 deretter 1,8 osv.

Finale:

De 12 med høyest poengsum etter rangert innledende skyting går videre til finalen.

Samme program som innledende skyting.

Den som har høyest poengsum innledende + finale vinner årets Vegårsheiskyting.

Ved poenglikhet rangeres det rekkefølge på innledende skyting (ingen omskyting).

Jaktlagskonkurranse

Påmelding ca kl 13.00 – 14.00, kr 100 pr deltaker

Program: Fritt antall prøveskudd på 3 minutter

Tellende serie: 2 skudd sittende/knestående og 3 skudd fri skytestilling, fri skytetid. Mot 10-delt 60 cm skive (DFS 100 meters skive)

Reim og albuebeskyttere er tillatt.

Det er ikke tillatt med spesielle skyteklær

Våpen: Våpen tillatt til storviltjakt. Sauer 200STR i originalutførelse er ikke tillatt.

Lagskyting: De tre beste fra hvert jaktlag teller i lagkonkurransen.

Finale: Etter innledende skyting kommer de tre beste lag videre til finalen.

I finalen skytes samme program som innledende runde. Nr 2 og 3 på hvert av de tre lagene skyter først, med felles anvising. Deretter skyter de tre beste på hvert jaktlag med individuell anvisning.